Consum

Dia Mundial del Drets de les Persones Consumidores

Dia Mundial del Drets de les Persones Consumidores

El significat del 15 de març

La decisió de reconéixer el dia 15 de març com la data internacional per a celebrar el dia dels drets de les persones consumidores, té el seu origen en el discurs que eixe dia, en 1962, el president dels Estats Units John F. Kennedy, va dirigir al Congrés, discurs dedicat íntegrament a les persones consumidores, que incidia en la necessitat de reconéixer els seus drets i d'articular mesures legislatives i accions de govern per a oferir-les una major protecció.

A Espanya, des dels anys 80, i en especial des que es va promulgar la Llei 26/1984 general per a la defensa dels consumidors i usuaris en desplegament de l'article 51 de la Constitució, esta data té un reconeixement institucional clar, organitzant-se múltiples actes entorn aquest dia, que brinden l'oportunitat a les institucions i associacions de persones consumidores compartir un temps per a la reflexió i el diàleg sobre el present i el futur dels drets de les persones consumidores i sobre com avançar cap a un consum més responsable i solidari.

 

 

Activitats 2021

Ves enrere Cuña de Radio

Cuña de Radio

Día mundial de los derechos de las personas consumidoras 2021

COMMEMORACIÓ DEL DIA MUNDIAL DELS DRETS DE LES PERSONES CONSUMIDORES 2021

 

                El dia 15 de març està declarat com a DIA INTERNACIONAL dels DRETS DE LES PERSONES CONSUMIDORES.

 La Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, a través de la Direcció General de Comerç i Consum, organitza, durant el mes de març, diversos activitats, amb la finalitat de conscienciar a la ciutadania sobre els drets i deures que li assisteixen com a persones consumidores, així com recordar-los que els organismes públics de consum, com són el serveis territorials de Comerç i Consum i les OMICs, i les Associacions de Persones Consumidores estan al seu costat perquè en la pràctica aqueixos drets puguen ser exercits i defensats.

Aquest any degut a les restriccions sanitàries pel COVID 19 s'ha dissenyat la campanya adaptant-la a les circumstàncies actuals.

Dia Mundial

Per a commemorar el 15 de març, la Direcció General de Comerç i Consum juntament amb l'Ajuntament de València i les Associacions de Consumidors Tyrius, Avacu i Union Consumidors han organitzat les següents activitats:

 

Campanya de conscienciació de consum amb el lema "ESTEM AMB TU"     

➢ Per a la màxima difusió, de la campanya divulgativa s'utilitzaran els següents canals d'informació:

➢           Cartelleria

➢           Canal Bussis en els autobusos

➢           Canal de salut de l'Ajuntament de València

➢           Xarxes socials de les Associacions de Persones Consumidores i usuàries col·laboradores,

➢           Xarxes socials de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Treball i Comerç.

➢           Premsa escrita i digital

➢           Vinils que s'exposaran a l'interior dels trens de MetroValencia, Tram d'Alacant i de Castelló durant el mes de març.

➢ Campanya dia 15 març

Celebració d'una webinar "Els drets de les persones consumidores" per al dia 9 de març a les 11.30 hores.

La directora general de Comerç, Artesania i Consum i el regidor de Sanitat i Consum Responsable de l'Ajuntament de València realitzaran l'acte d'obertura de la webinar amb la participació de les Associacions de Consumidors Tyrius, Avacu i Unió Consumidors en l'exposició de diverses ponències de temes de l'actualitat relacionades amb el consum.

 

 Celebració d'una webinar per a presentació del nou Estatut de la Persones Consumidores i Usuàries de la Comunitat Valenciana en la seua versió LECTURA FÀCIL per a el pròxim dia 15 de març a les 12 hores.
 
La webinar està organitzada per ACICOM en col·laboració amb la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum i en ella es durà a terme la presentació del nou Estatut de la Persones Consumidores i Usuàries de la Comunitat Valenciana en la seua versió LECTURA FÀCIL .
 
La Lectura Fàcil que ens presenta la associació ACICOM és un mètode de redacció de textos i continguts adaptats a totes les persones amb la finalitat que tota la ciutadania siga capaç d'entendre i processar la informació en igualtat de condicions.